Kajaanin lukion oppimateriaalit 2023-2024

Lukio-opiskelussa opetuksen edellyttämät oppimateriaalit, työvälineet ja -aineet ovat oppivelvollisuuden piirissä olevalle opiskelijalle maksuttomia. Oppivelvollinen opiskelija (pääsääntöisesti vuonna 2005 tai myöhemmin syntynyt) saa opintojaksoilla käytettävät oppimateriaalit opintojakson opettajalta joko paperikirjoina tai digikirjoina. Muut opiskelijat hankkivat oppimateriaalit itse.

Maksuttomia eivät ole opiskelijan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitetut soittimet, urheiluvälineet tai muut vastaavat välineet ja tarvikkeet, joita opiskelija voi käyttää myös muutoin kuin opetuksen yhteydessä.

Opintoja täydentävästä vapaaehtoisista opintoretkistä, vierailuista ja tapahtumista voidaan periä kohtuullisia maksuja.

Oppivelvollisuuden piirissä olevat opiskelijat saavat koulusta käyttöönsä kannettavan tietokoneen, jota käytetään opiskelussa koulupäivän aikana ja arviointiviikolla.

Kajaanin lukion oppimateriaalit 2023-2024