Lukion bändi esiintyy valmistujaisjuhlassa, yksi laulaa mikrofoniin, kuva

Musiikkilinja

Musiikkilinjalla on tekemisen meininki! Musiikkilinjalla voit nauttia musisoinnista eri kokoonpanoissa. Esiinnymme lukion orkesterilla, kuorolla, eri bändeillä tai lauluyhtyeillä eri tilanteiden mukaan. Musiikkilinjalla kehität taitojasi monipuolisesti laulussa, soittamalla eri instrumentteja ja opiskelemalla musiikinteknologiaa. Voit myös suorittaa lukion musiikkidiplomin, joka on henkilökohtainen osoitus musiikillisesta osaamisesta ja harrastuneisuudesta. Lukiodiplomin suorittamisesta on hyötyä jatko-opintoja ajatellen.

Solistisena aineena voit opiskella omaa instrumenttia, laulua tai lukiolta saatua sivuinstrumenttia (saksofoni, trumpetti, pasuuna). Musiikkilinjan solistisen suuntautumisvaihtoehdon rinnalla on musiikin teknologiasuuntautumisvaihtoehto. Teknolinja tarjoaa mahdollisuuden opiskella live-äänentoistoa ja äänitysteknologiaa. Musiikkilinjan tiloissa on huippuvarusteltu teknoluokka ja studio.

Lukion orkesteri

Lukiossa on kaikille yhteistä orkesteritoimintaa ja bändejä. Orkesterissa voit soittaa omaa instrumenttia tai halutessasi sivuinstrumenttia. Orkesteri esiintyy musiikkilinjan konserteissa ja lukion juhlissa sekä pyynnöstä myös muualla.

Lukion kuoro

Oppilaitoksessa toimii myös kuoro ja erilaisia lauluyhtyeitä. Kuorotoiminnalla on pitkät perinteet Kajaanissa aina Linnan lukion ajoilta. Kuorolla on koulun juhlien lisäksi perinteiset konsertit jouluna ja keväällä.

Produktiot

Musiikkilinjalaiset ovat mukana toteuttamassa erilaisia produktioita yhteistyössä esim. KAO konservatorion, Kajaanin kaupunginteatterin, lukion draamaopiskelijoiden ja Kajaanin seurakunnan kanssa. Produktioita ovat olleet mm. rockmusikaali Häräntappoase, rockrevyy Romuna, Aika hyvä -sketsejä ja musiikkia, Anna Palaa -runoshow, Silta-musikaali ja viimeisimpänä seurakunnan kanssa yhteistyössä tehty Aulassa-musiikkinäytelmä.